Neurotest Pro Kalkulia - szkolenie specjalistyczne
Cele:
Uzyskanie uprawnień do posługiwania się jedynym w Polsce komputerowym Testem do Badania Ryzyka Dyskalkulii – Pro Kalkulia 6-9
O teście:
Neurotest Pro Kalkulia jest programem komputerowym do diagnozy zdolności matematycznych u dzieci we wczesnym wieku szkolnym. Pełni również rolę przesiewowego testu ryzyka dyskalkulii.Test został stworzony w oparciu o wyniki badań nad mózgowym podłożem umiejętności matematycznych i zależności numeryczno – przestrzennych. Autorami testu oraz badań z jego użyciem są między innymi dr Małgorzata Gut, dr hab. Jacek Matulewski i Łukasz Goraczewski (więcej)
Adresaci szkolenia:
Pracownicy poradni psychologiczno - pedagogicznych i ośrodków diagnostycznych, specjaliści- diagności
Program:
-
Poznawcze zdolności operowania liczbami – doniesienia z najnowszych badań
-
Etiologia i patomechanizm dyskalkulii
-
Mózgowe podłoże zdolności numerycznych
-
Analiza związków liczbowo – przestrzennych u dzieci przed rozpoczęciem nauki szkolnej
-
Modele rozwojowe umiejętności arytmetycznych
-
Jak się bada Mentalną Oś Liczbową? Przykłady paradygmatów badawczych, efekt SNARC, efekt dystansu i efekt wielkości liczby - prezentacja metod badania
-
Umysłowe reprezentacje ułamków – różnice między przetwarzaniem ułamków i liczb całkowitych (prezentacja metody i wyników polskich badań)
-
Wpływ reprezentacji liczb na procesy uwagowe ( Koncepcja Komponentów Uwagi Posnera i Paradygmat Fischera )
-
Relacje numeryczno – przestrzenne w pamięci operacyjnej
-
Pro Kalkulia 6-9 - Komputerowy Test do oceny Ryzyka Dyskalkulii – nowe narzędzie do badania procesów kalkulicznych u dzieci w wieku 6-9 lat (szczegółowa prezentacja testu oraz polskich wyników badań z jego użyciem)
-
Opiniowanie postdiagnostyczne z wykorzystaniem komputerowego generatora wyników badania
Szkolenie prowadzi
Dr Małgorzata Gut
Psycholog i biolog. Pracownik naukowy i wykładowca na Wydziale Humanistycznym UMK w Toruniu. Badania prowadzi w Interdyscyplinarnym Centrum Nowoczesnych Technologii UMK, gdzie współpracuje z zespołem złożonym z psychologów, kognitywistów i informatyków. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół takich zagadnień jak lateralizacja rąk i mózgu oraz zależności numeryczno-przestrzennych i mentalnej reprezentacji liczb. Aktualnie zajmuje się problematyką przetwarzania materiału numerycznego u dzieci z dyskalkulią oraz badaniem efektywności treningów z użyciem komputerowej gry matematycznej Kalkulilo w rozwijaniu podstawowych umiejętności matematycznych u dzieci w pierwszych latach nauki w szkole podstawowej.
Formuła szkolenia
Webinar
20.02.2019 godz. 16-18
21.02.2019 godz. 16-18
Cena
150 zł/ uczestnik