Uczeń z trudnościami arytmetycznymi - praktyczne metody pracy dydaktycznej na lekcjach matematyki
Program:
- Trudności w uczeniu się matematyki - diagnoza poziomu wiadomości matematycznych
- Dostosowanie metod i form pracy do indywidualnych możliwości i ograniczeń rozwojowych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Rekonstruowanie wiadomości matematycznych i rozwijanie umiejętności arytmetycznych poprzez zastosowanie alternatywnych metod liczenia - praktyczne przykłady kart pracy
- Wykorzystanie narzędzi terapeutycznych i pomocy dydaktycznych kształtujących pojęcie liczby
- Scenariusze zajęć lekcji matematyki wyrównujące szanse edukacyjne uczniów z trudnościami arytmetycznymi kształtujące rozumowanie matematyczne - propozycje gier matematycznych
- Ocenianie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych na lekcjach matematyki - kryteria oceny
Temat i program szkolenia objęte są prawami autorskimi
ProMathematica 2014
Adresaci szkolenia:
Nauczyciele matematyki w klasach IV-VI szkół podstawowych oraz gimnazjum i inne osoby zainteresowane tematem szkolenia
Czas trwania zajęć:
6 h dydaktycznych