Porady

Kiedy należy diagnozować dyskalkulię? Jak często występuje dyskalkulia? Jakie są korelacje między dysleksją i dyskalkulią?

W jaki sposób skutecznie prowadzić terapię matematyczną? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań będą udzielać nasi specjaliści. Publikacje będą oparte na najnowszych badaniach prowadzonych w Polsce i za granicą. Zachęcamy do lektury.

Dlaczego tak ważna jest neurodiagnoza testem Pro Kalkulia 6-9?

- Wiedza o dyskalkulii nie jest tak rozpowszechniona jak o ADHD, czy dysleksji, choć deficyty zdolności matematycznych ma 3 -10 procent dzieci - szacuje dr Małgorzata Gut, która wspólnie z kognitywistą mgr Łukaszem Goraczewskim i fizykiem, dr. hab. Jackiem Matulewskim z UMK zajęli się tym tematem i stworzyli pierwszy w kraju program komputerowy do wykrywania symptomów dyskalkulii u najmłodszych dzieci w wieku 6-9 lat. Czym jest dyskalkulia? - Gdy dziecko ma trudności z prostym szacowaniem, czy porównywaniem zbiorów, rodzicom powinna zapalić się czerwona lampka - uczula dr Małgorzata Gut, psycholog i biolog. - Dyskalkulik nie potrafi szybko określić, który zbiór jest większy ten z ośmioma obiektami czy z czterema. Musi oba przeliczyć. Spytany ile dzieci było z nim na przedstawieniu poda nierealną liczbę, a nie przybliżoną. Ma też kłopot z zasadą kardynalności, po przeliczeniu zbioru elementów nie wie, że wynikiem jest ostatnia wymieniona liczba.

Kontakt

Z przyjemnością udzielimy Państwu dodatkowych informacji. Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego.

Biuro Centrum ProMathematica
83-010 Rotmanka ul. Malinowa 9
czynne pn.-pt. od 9.00 do 15.00
email: biuro@promathematica.pl

Zapisy i organizacja szkoleń:
tel. 58 6820118
tel. 514 304 600
tel. 514 304 601

Newsletter